17 Ekim 2011 Pazartesi

EBEMKUŞAĞI


Yağmurdan sonra gökkuşağı çıkar ya hani
Kara bulutları o kovalar sanırdık küçükken.
Gökyüzü tertemiz mavi olurdu pırıtılı.
Ebemkuşağı derdik biz ona.
Rengarenkti, pek incelemezdik
Hangi renkle başlayıp bittiğini;
O görev öğretmenindi nasılsa.
Biz altından geçmeye çalışırdık sadece,
Ne dilersen o olurmuş.
Geçen dileğine kavuşunca; o yok olurmuş
Evcilik oyunlarımda ‘bir bebeğim olsun’ isterdim hep
Buğday tenli, eli ayağı  sahici.
Diktiğim elbiseleri giydirebileceğim.
O efsunlu  renklerin  altından ben de geçmeliydim
Güzel bir bebek için dilek dilemeliydim.
Bizim bebeklerimiz o vakitler
Ya bez bebekti annemizin yaptığı,
Ya pazardan alınmış  plastikten
Şemsiyeli eli, bedenine yapışık
Tombul bacakları da birbirine.
Arap kızlarıydı kapkaracık.
Yek vücut olduklarından
Kundakla sarmalıyorduk ancak.
Yaz yağmurlarında kaçışmazdık
Ebemkuşağı çıkacaktı birazdan

Kururduk nasıl olsa kendi rüzgarımızda koşuşurken
Dileklerimiz hazır, tutuşturmuştuk elimize
Sıska bacaklarla ne kadar hızlı koşarsak
O kadar çabuk geçebilirdik
Altından gök kuşağının.
Sokağın diğer ucuna vardığımızda
Semaya çevirince başımızı
Gökkuşağı kaybolmuş olurdu
Elimizdeki dilekler de uçup gitmiş
Koşmaktan göremezdik geçtiğimizi
O dev köprünün altından
Dileği olanlar olunca anlardık hep
Hedefine ulaşğını.
Benim hiç  oyuncak bebeğim olmadı
Kızgındım kendime, ebemkuşağına da kırgın.
Nice sonraları büyümüştüm de barıştım.
Renkli kuşağın sihirleri tutmuştu
Sahicileriyle arkadaş oldum bebelerin
Gökkuşağının renklerindendi her biri
Yüzlercesini donatıp, kuşattım sarısından moruna
Aklımın erdiği, gücümün yettiğince.
Meğerse ben ebemkuşağının altından
Çoooook kereler geçmiştim

13.01.2007
Günay UZUNER

2 yorum:

  1. her yazınız, şiiriniz ayrı güzel. ama bu renklere gömülü şiirinize daha bir ısındım hocam. renklerinden mi, tadından mı, içinde sakladığı umuttan mı yoksa saf çocuk ruhundan mı kestiremiyorum. belki de hepsinden...
    ve hala gülümsüyorum... =)

    *sasely

    YanıtlaSil
  2. Günay Hocam' ı kutluyorum. O gün çocuk aklımızla ebem kuşağından geçerek yaptığımız dileklerin bu gün elimize geçenleri gencecik fidanlar olarak toprağa gömülmesini önleyemezsek geleceğe bırakacak onurlu bir mirasımız da olmayacak Ağlayan analar babalar onurlu bir miras değildir.Uzun onurlu bir yaşam dileğiyle....Muhammet Aktuğ

    YanıtlaSil