19 Ağustos 2011 Cuma

PAPATYA DİLİ

Tüm öğrencilerime             
        
Her sabah yüce duygularla başladım güne. Uçsuz bucaksız bir papatya tarlasındaydım hep. Kah güneşiniz oldum, ısıtıp, ışıtan; kah yağmurunuz oldum, sulayıp büyüten; kah çorak toprağınız oldum. Çoraklığımla bile besleyip canlı tutmaya çalıştım sizi. Fırtına, kasırga olduğum zamanlar da oldu, tayfunlara, hortumlara karşı duvar oldum çevrenizde.

Hiç azalmadı duygularım sizi sevmeye, yüceltmeye dair; onlarca yıl çoğaltarak geldim bu güne. Sizler de büyüdünüz, geliştiniz, boy verdiniz, çoğaldınız; bitip, tükenmeyen tarlalar oluşturdunuz.
Birini, birinizi soruyorlar hep; “Hangisiydi en unutulmayanı?” diye. Fakat ayıramadım yapraklarını birbirinden papatyalarımın.
Birini, bir tanenizi aldığımda elime, bakamadım falımıza; “Ya sevmiyor çıkarsa!” diye.

İncitiyor görünse de sizi gölgem, dolaşırken yeşillikler arasında; kaygılarımdandır bu. Oysa üzerinize titremiş, bir şeycikler olmasın istemişimdir… Çünkü yüreğimin derinliklerinde sıcacık bir sevgi saklı benden size.

Güneşe erdiğini gördüm dokunduğum nice papatyalarımın. Hepinizi orada görmek isterim, körpeciklerim.

Sizlerden uzak yalnızlıklarımda ürkek gizli baktığım bütün fallarda hep son yaprak “Seviyor!” dedi. Benden de alın bir o kadar.

Hoşça kalın, sevgiyle kalın, bilgi deryalarında sulanın, güneşin sıcaklığı sarsın yüreğinizi, daha da boy verip, çoğalın… 

                                                                                         20.11.2009                 
Günay UZUNER             




       

4 yorum:

  1. "Çocukların yarın ülke yönetiminde olacağını bilmek bile içini ferahlatıyor insanın. O kadar özenle yetiştirildiler ki kendi çocuklarımıza o kadar özen gösteremedik. Çok güzel anlatmışsın arkadaşım, kalemine, emeğine sağlık."

    YanıtlaSil
  2. Sevgili öğretmenim,
    sizinle birlikteliğimizde farkına vardım ki siz herkesi bir tuttunuz, papatyaların birbirine benzer görünmesi gibi, bir o kadar da ayrı ayrıydık gözünüzde, hiç bir papatyanın birbirine benzemediğini bilmenizdendi, bana kattıklarınız için de teşekkürler size..
    FERDA

    YanıtlaSil
  3. Benim Papatyam "Seviyor!" dedi.
    Tuğba Kasapoğlu

    YanıtlaSil
  4. öğretmenler günün kutlu olsun öğretmenim. sizi çok seviyoruz..
    hasan şahin

    YanıtlaSil